lördag 16 oktober 2010

Dansfeber eller Wallstreet?

Klockan är 19.53 och jag velar mellan att titta på Dansfeber finalen som börjar om 7 minuter eller sätta på första Wallstreet filmen som kom hem i brevlådan för ett tag sen. Jag är ju tydligen den enda som inte sett den och för att se tvåan känns det bra om man har sett 1an först. Enligt Björn är Gordon Gecko den ultimata husguden för alla som jobbar inom finansbranschen. Ungefär som att alla popsnören måste tycka om Broder Daniel fast alla vet att det låter för jävligt när de, eller han sjunger.

Björn är på avslutningsfest med fotbollslaget. Det känns som det har varit väldigt mycket Björn hit och Björn dit på senaste men vid närmare eftertanke har rätt mycket varit jobbrelaterat och det är ju svårt att säga nej till det. "Nej Björn kan inte komma till Nässjö för hans sambo är lite trött". Men jag tror och tycker också att det är viktigt att man får lite tid för sig själv, om inte annat för att man skall ha tid att längta hem. Jag har själv varit superdålig på att ta mig iväg och göra något för mig själv. Det är inte så att Björn håller mig fastkedjad på något sätt här hemma utan snarare tvärtom - han uppmuntrar mig att komma iväg och hitta på saker men det är jag själv som avstår. Varför vet jag inte riktigt, jag har inga som helst tvivel på att Björn inte skulle kunna ta hand om barnen precis lika bra, om inte bättre än mig. Däremot tror jag att jag drar mig för att lämna honom ensam eftersom jag vet hur jobbigt och surt det kan vara att vara den som måste styra med saker på natten och sedan ta dem på morgonen också. Men jag har bestämt mig för att åka hem till Jönköping helgen som kommer och sova en natt där hemma, mest för att få lite ostörd sömn. Jag tror inte att jag kommer sova i 10h för det men jag har åtminstone möjligheten.

Nästa vecka (om barnen är friska från förkylningen) börjar nämligen vad jag hädanefter kommer referera till som "Operation Nu Sover Vi" dvs vi slutar med nattamat. Och det gäller hela familjen.

Inga kommentarer: