torsdag 9 september 2010

Ta ALLTID i trä

Igår satt jag och berömde barnen inför Björn att de sover mycket bättre nu på nätterna och att jag känner mig mycket mer utvilad. Tyvärr glömde jag att knacka i trä på det och likt lagen om all jävlighet så hade Dino en härlig show i natt.

Han skrek förvisso inte vilket är skönt för öronen och säkert för han själv också, men han skulle bara inte somna om efter det att han fått mat vid 4 tiden. Nej då var det dags för lite snack, pilla med nappen, blåsa bubblor, vända sig på mage och pilla mamma i ögat. Jag vet inte vad som är värst. Efter vad som kändes som för alltid somnade han i alla fall men vaknade till runt 6 tiden igen. Jag buffade då lite och la honom i hans egen säng för jag tänkte att då skulle han nog kunna mysa lite till. Gick in och la mig i vår säng kl 6.10. Fem minuter senare är Dino klarvaken igen. Grattis Björn!

Björn har för övrigt lite lyx idag eftersom han skall iväg på kick-off med jobbet och får sova en hel natt på bortaplan. Kräftor skall han få äta också.. F-U-S-K.

Själv skall jag iväg på öppna förskolan med den kristna tanten med gitarren. Kan bli kul.

Inga kommentarer: