torsdag 2 september 2010

Night from hell

Barnen har varit lite förkylda ett par dagar vilket naturligtvis märks av på deras sömn. När man precis tycker att man börjar få till det med lite längre sovpass så börjas det alltid om från början igen. I natt vaknade barnen typ 1 gång i timman om inte mer. Dino lyckades i vanlig ordning vända på sig och hamna på magen. Jag antar att det är OK om de sover på magen nu när de är lite äldre men han vill ju verkligen inte göra det, ändå skall han rulla över. Efter att ha vänt på honom ungefär 37 gånger hade jag god lust att bälta fast honom alternativt hänga honom upp och ner i en krok. Polly lät som hon skulle dö varje gång hon hostade och naturligtvis vaknade hon till varje gång och skulle bli tröstad.

Resultat - en helt slutkörd mamma som tvingade pappa att vara ledig några timmar på förmiddagen så jag kunde få sova lite. Nu efter 4h sömn känner jag mig piggare än någonsin. Märkligt.

Inga kommentarer: