söndag 19 september 2010

En liten skopa

Barnen har sovit så himla bra de senaste nätterna. Knoppat någon gång runt sju - halv åtta på kvällen och sen sovit nonstop till halv fem - slurkat en flaska mjölk och sen somnat om till typ halv sju. Jag har känt mig som en helt ny människa och varit superpigg. Eller det har jag ju inte, jag har känt mig mindre död än vanligt.

Igår gjorde jag dock det ödesdigra misstaget att försöka lite med fullkornsvällingen igen. Vi har nämligen lämnat den åt sitt öde då det verkade som att de fick så himla ont i magen av den. Detta är ju lite konstigt eftersom de äter fullkornsgröt varje morgon utan problem. I vilket fall som helst så testade jag att blanda 1 skopa fullkorn och 4 skopor vanlig välling, alltså knappt märkbart. Men Polly märkte. Och istället för att sova som ett ljus som hon alltid gör annars så har hon typ drömt mardrömmar och vridit sig som en liten mask fram och tillbaka. Och istället för att somna om till kvart i sju så var kvart i sex tydligen mer lämpligt. Den där timman är väldigt väldigt värdefull.

Men de kanske bara är spända inför dagens val till stadsminister. Pollys skrik är mer annoying än att höra på Lars Ohly.

Inga kommentarer: