torsdag 5 augusti 2010

Snoriga barn

...är lika med lite sömn. Stackarna har näsorna alldeles fulla med snor så det låter som ett mindre sågverk när båda är i farten. Snorsug, koksaltlösning och nässprayen jobbar för högtryck här hemma. Dagtid går det bra men nattetid är de rätt jobbiga just nu. I förrgår natt sov jag nog 4h utspritt över dygnet, i natt lite mer, kanske 6 h men naturligtvis inte i streck.

Därmed ligger dagens promenad också lite risigt till eftersom jag är så trött att jag är rädd att jag skall somna samtidigt som jag går. Å andra sidan verkar barnen här hemma inte ha någon som helst plan på att lägga sig stilla och lugnt med mamma i sängen och sova så jag kan ju likaväl gå ut. Det är ju trots allt sol ute.

I övrigt har jag inte kommit så långt på det där med gymfronten än. Blir irriterad när de inte har några priser på sin hemsida utan att man måste ringa och fråga. Jag vill inte snacka med någon hurtig person som typ tvingar på en något. Jag vill surfa runt och bestämma själv. Sånt kan få mig att inte vilja gymma alls.

Nä - nu är det dags att sätta på klädnypan och byta två bajsblöjor och sen packa in alla i vagnen och bränna lite välbehövligt fett.

Inga kommentarer: