tisdag 3 augusti 2010

Slut på fläskdagarna

Semestern har gått i kaloriernas tecken. Nu är det ta mig fan slut på det. Jag går på socker-detox och drömmer om choklad. Jag tittar i kylskåpet hundra gånger om dagen för att se ifall det kanske smygit sig in något som åtminstone kan misstas för godis. Jag drar mig för att gå ut och gå längre sträckor än 5 min och ändå suckar jag när jag ser vikten på vågen. Inte så konstigt.

Därför är det jag som idag skall inhandla ett regnställ så jag inte kan skylla på något när jag i fortsättningen skall ta mina morgonpromenader på ca 50 min innan frukost. Sen skall jag också uppsöka diverse gym och se vart jag trivs bäst och försöka träna åtminstone 2-3 gånger i veckan. De säger ju att man blir piggare av att träna och efter nattens heeela 4h sömn så kan det behövas.

(Det skall dock tilläggas att Dino verkar ha blivit lite förkyld så det är därför det var en tajkon natt, barnen har sovit fantastiskt bra nere i stugan och jag hoppas det håller i sig här hemma också)

Så skall vi ta och starta en liten pepp&fitnessklubb? Jag behöver bra recept eftersom man tydligen inte bara kan träna ihop allt, jag behöver tips på hur man håller sig ifrån choklad och jag behöver tips på bra gym i Linkan.

4 kommentarer:

LaVerde sa...

Välkommen tillbaka, jag har saknat din blogg!

Ett bra tips när man är sötsugen är att köpa keso med antingen äpple/päron/vaniljsmak eller ananas/passion. Gott och sött utan socker eller tillsatser! Eller så tar du vanlig minikeso, riv ned ett äpple, krydda med lite kanel och ät som det är eller på macka. Supergott!

Lycka till!

Jullan sa...

Bra där, skall genast inhandla lite. Igår "råkade" jag rensa ett kakpaket som jag hittade längst inne i frysen. Oooops..

AnneSophie sa...

Gott att få läsa din blogg igen! Känner igen mig i så mycket =)

Känner alltför väl igen mig i kalorisemestern....jag håller fortfarande på med min. Men efter den här veckan blir det ändring. Promenad en gång om dagen med min RunKeeper i telefonen som mäter hur långt och hur fort jag gått - då kan jag tävla mot mig själv. Sen blir det strukturerad magträning hemma, samt införande av 6 veckors matsedel för att INTE äta skräpmat eller färdigrätter. Det ska också finnas frukt hemma som jag kan äta när suget kommer...

Lycka till!!

Jullan sa...

AnneSophie: Ja man kanske skulle ta och införskaffa något liknande, eller bara en enkel stegmätare för att få in någon form av tävlingsmoment.

Jag behöver nog be kioskmänniskor i närheten att inte betjäna mig har jag en känsla av...