tisdag 3 augusti 2010

Open for business

Då var vi tillbaka i civilisationen igen efter 4 veckors härlig och välförtjänt semester. Nu blev det kanske inte riktigt så mycket semester som vi, eller jag hade tänkt men jag tror att vi båda känner oss någorlunda utvilade.

Första veckan bjöd på häng i Linköping med lite små utflykter de dagar vädret var lite sämre. Vi hann med ett besök på Vingåker Factory Outlet som klart kan rekommenderas om man som kille tex behöver ny kostym eller om man som tjej jobbar där det krävs något liknande. De säljer en massa Tiger bland annat så ta ett pit-stop. Björn hann även med ett besök i Stockholm för att fira vännen Fredriks svensexa och jag hann med ett besök hemma i Jönnet för att hälsa på familj och vänner. Eller mest familj vid närmare eftertanke.

Därefter begav vi oss till Gotland och till sommarstugan som äntligen äntligen är färdig. Tyvärr var den väl inte helt inflyttningsklar när vi kom så de första 4-5 dagarna gick åt för att ställa allt i ordning, sätta upp lampor, städa ur med mera. Det var kanske också de dagarna det var som absolut varmast...

Vi har haft besök av familjen Bildsten från Stockholm, mina päron har varit nere samt ett gäng av Björns släktingar. Vi har tyvärr inte hunnit hänga på stranden direkt men det var faktiskt för varmt ett par dagar för att låta barnen vistas där. Läste någonstans att man skall hålla barn helt ifrån solen tills att de är 3 år gamla men hur skall man lyckas med det? Nästa sommar kommer de få springa runt nakna men naturligtvis ordentligt insmorda.


Nu är vi hemma i Linkan igen. Björn började jobba idag och jag är tillbaka på min föräldrarledighet. Barnen har blivit så stora på något sätt, de är i krypfasen nu och det går rätt fort bakåt så det är väl bara en tidsfråga innan det går framåt. (Och JA - jag inser att det kommer bli jobbigt att hålla reda på två barn som springer åt olika håll, tack för påpekanden av detta.)

Nedan kommer lite bilder på stugan, någon som är sugen på att hyra?



5 kommentarer:

Fogarasi sa...

Såååå söta goingarna är!
Vart ligger stugan? Den är jättefin! Är den er?
Kul att du vill läsa bloggen. Du är så välkommen så!!!
Kram kram
P.S. Klart kidsen kan springa runt nakna och insmorda... ;)

Jullan sa...

Stugan ligger i Tofta på Gotland, bara 5 min promenad till stranden. Björn äger den tillsammans med sin mamma så tekniskt sett är den ju faktiskt min också. ;)

Anonym sa...

Vilken fin stuga! Grattis säger jag! Och vi kanske vill hyra den nån gång, typ nästa sommar. hur många kan man bo där? Och vad kostar det för en vecka? Kram

Anna sa...

Härligt att du är tillbaka!
Vad stora gobitarna har blivit!
Fortfarande en lillJullan o en lillBosse:-)
Stuga-det där är ett hus..Superfint!!

Jullan sa...

Tanken är att det skall byggas en friggebod precis i anslutning också där man kan bo åtminstone 3 personer så då finns det plats för typ 8-9 sammanlagt. Under högsäsong (juni-juli-augusti) kommer den kosta runt 7000:- i veckan. Men då har man precis allt som behövs i stugan, från grill till 5 min promenad till stranden. :)