fredag 27 augusti 2010

Effektiv

Effektiv är mitt mellannamn kan vi säga. När jag väl får upp farten eller bestämmer mig för något - då jävlar. Det händer kanske inte så jätteofta men när det väl gör det så gör jag saker jag har sparat på i flera veckor på bara någon timma. Idag har jag till exempel ringt en massa viktiga samtal på morgonen samt mailat en del, jag har varit ute och gått en timma, jag har städat lägenheten, jag har bytt lakan och tvättat de gamla, jag har plockat iordning tvätt. Jag ska bädda nytt i sängen, jag ska packa inför helgens besök i Jönköping och så har jag en plan om att hinna plocka upp diskmaskinen och städa av badrummet.


Och nu när jag ägnat ett halvt inlägg åt att klappa mig själv på axeln över min förträfflighet så kan vi ju alla hoppas på att barnen kan tänka sig att sova åtminstone 2h på eftermiddagen så att jag hinner fixa det sista och kanske till och med lägga ner huvudet själv en stund.

Imorgon är det dags för kusin Björn och hans Tess att gifta sig. Det skall bli trevligt att gå på bröllop. Jag och Björn har börjat prata om hur, var och när vi kan få till ett själva. Det är ju dock sjukt mycket att tänka på märker jag redan nu så vi börjar med att försöka fundera ut vart vi skall vara..

Ha en trevlig helg gott folk, sup er inte redlösa.

Inga kommentarer: