måndag 7 juni 2010

Your wake up call

Hörrni, klockan är nu exakt 06.05. Jag har varit vaken sedan 04.40 eftersom Polly då bestämde att nu jävlar är det morgon - och då skall ALLA upp. Ja alla utan Björn som ligger och snoozar fortfarande. Vi kör ett byte vid 8 så får jag sova någon timma till då.

Men jag har i alla fall en ny affärsidé. Jag skulle kunna bli din personliga väckarklocka. När vill du gå upp? Hur vill du bli väckt? Kanske med en sång? Eller att jag börjar morgonen med att läsa en dikt för dig? Eller kanske av lite baby-joller? You name it - I fix it. För en nätt summa skulle detta kunna bli en verklighet, jag tänker mig runt 5kr per samtal x 10 samtal per dag x 5 dagar i veckan. Perfekt inkomst för en mamma som bara går hemma med alldeles för låg ersättning.

Inga kommentarer: