söndag 6 juni 2010

Inspiration

Lördagens besök i färgaffären ledde inte till något köp eller att vi kom närmare något direkt beslut över vad vi vill göra med lägenheten. Vi fick hjälp att hitta vägen av Tobias och Helena så vi var framme någon gång efter 12. Jag gick och bläddrade i kataloger men kände liksom inte att jag hittade något direkt så Tobias sprang iväg och handlade lite glass och proviant på ett intill liggande Mc Donalds. Rätt som det var så stängde de affären och kvar satt vi och hade halv picknick. Vi fick med andra ord masa oss ut och istället så tänker jag och Björn åka dit imorgon.

Lägenheten är helt vit just nu. Vanligt matt ekgolv överallt. Vita luckor i köket. Med andra ord rätt ointressant. Lägenheten ser ut så här. Vårt sovrum blir det närmast köket. Där är tanken att det skall andas "lyx" så färgskalan kommer nog bli mörk mörk grå, vitt och guld. Sen tänkte jag försöka hitta stora mattor och lägga på golvet, hitta sammetsgardiner och ha såna där tofsar som omtag. Kanske en kristallkrona ovanför sängen. Har ni några andra idéer?

I vardagsrummet har vi hittat en form av fototapet. Jag är egentligen lite anti fototapeter för det känns lite som att det gått inflation i det, men å andra sidan hittar jag ingen annan vanlig tapet som jag tycker om, och som Björn sa - trivs man inte så gör man bara om det. Det är ju faktiskt inte så att man måste ha samma tapet i 22 år. Men det motivet är svart-vitt så då tänkte jag klämma till på rätt mycket färg i köket. Jag jobbar på en turkos ton, skall bara övertyga Böna om att det är heeeeelt rätt nyans för oss.

Och om han inte går med på det så får jag ta fram mitt gamla vanliga övertalningsknep; "Du, vem av oss är det som har läst till inredare egentligen?".

3 kommentarer:

Johanna S sa...

Mmmm, HSB Julia. Det är ju kvalité... : )

Anna sa...

Men Julia! Var du kvar i affären till dom släckte? Har du redan glömt vad vi tycker om sånt..
Fin lägenhet! Hoppas ni kommer att trivas.

Jullan sa...

Johanna: Ja men faktiskt. De hade en fin återköpsgaranti också som gör att vi alltid får pengarna tillbaka om vi vill sälja, åtminstone innan 2013.

Anna: Jag vet - PINSAMT! Men till mitt försvar så stängde de redan kl 13, en lördag. Sånt är jag inte så van vid.