måndag 14 juni 2010

Lördagens utflykt

Klockan 06.40 (sovmorgon för mig) satte jag och Anna oss i bilen och drog ner till Jönköping för att hämta upp Helena och sedan styra vidare mot - ULLARED! Woho!

Varken Helena eller Anna hade varit där tidigare så jag tog på mig att agera sann shoppingdirektör och visa hur allt gick till. Tex att man ALLTID tar med sig en korg i vagnen för att lägga småpluttsgrejer i. Nu behövde damerna inte särskilt mycket hjälp utan gick loss helt och hållet utan att jag stod och pekade. Vi hade en mycket trevlig dag och jag fyndade en del, bland annat två resesängar så barnen har någonstans att sova när vi är i stugan på Gotland. Ord.pris på resesängar på tex Babyproffsen - 599:-, priset på Ullared 329:-. Katching!
Sen kan det ju ha slinkit ner lite skit också, tex ett par vita bomullstrosor som det står "I love Ullared" på. Kul som minne.

Naturligtvis tog vi också ett obligatoriskt besök på Göstas i Smålandsstenar på vägen tillbaka. En mycket trevlig lördag!

Inga kommentarer: