söndag 23 maj 2010

Succé!

Namngivningen i lördags var en succé. Ja i alla fall om jag och Björn får säga det själva. Klart minus var två supergnälliga barn som var rädda för allt och alla utan mamma och pappa vilket gjorde att jag efter exakt 7 min var tvungen att byta ut den konstläderimitations klänningen jag hade på mig och återgå till ett vanligt bomullslinne och kjol. Vi hade liksom väldig tur med vädret kan man säga. Idag har det nämligen spöregnat om vartannat här.

I alla fall så var alla på plats efter mycket om och men, jag och Björn rev loss ett litet halvimproviserat tal som vi snabbt skrev ihop lite stödord till dagen innan. Efter det bjöds det på fika i massor (och tyvärr så blev det väldigt mycket över vilket rimmar illa med mina tappra försök att bli av med preggomage) och lite mingel. Sen passade vi på att sno lite strålkastarljus igen och talade glatt om för alla de 5 värsta sakerna man kan säga till tvillingföräldrar samt bjöd på en ganska misslyckad tävling där alla skulle klämma ur sig så många kända tvillingpar som möjligt. Jag tror vi kom fram till typ 4 och då var Bröderna Rongedahl ett par av dem.

Efter det var det dags för paketöppning. Detta höll på 4-ever rent ut sagt så vi bestämde oss för att öppna en del hemma. När vi väl kom hem så trodde vi att vi hade trötta barn som skulle sova hela natten. Det tyckte inte dem. Snarare tvärtom. Vi hoppas därför på bättring den här natten istället.

Tusen tack till alla som kom och förgyllde vår lilla familjs dag!

1 kommentar:

Lysande ögonblick! sa...

FANTASTISKT! Så himla vackert!