söndag 30 maj 2010

Sista veckan

Ja så går då sista helgen i Stockholm mot sitt slut. Naturligtvis med fantastiskt väder som gör att Stockholm verkligen visar upp sig från sin vackraste sida. Helgen har varit vikt åt att försöka få lite ordning på alla prylar och allt annat vi har liggande som helst inte skall släpas med till Linköping. Det går sådär. När vi vaknade idag och såg solen så bestämde vi oss för att pausa lite och ta en promenad bort till Hornstull där det pågick vad som kan vara världens största loppis. Alla som bor ställer sig utanför sitt hus med ett bord där de samlat all världens skit på. Sen kommer folk och röjer och köper förmodligen allt. Och nästa år är det samma sak igen. Trevligt och väldigt typiskt Söder. Att ta sig fram med en tvillingvagn var dock kanske inte det smartaste.

Vi hängde en sväng i Högalidsparken och mindes svunna tider när vi bodde alldeles i närheten, vårt första gemensamma boende. Det var visserligen bara 1 år sedan och egentligen inte det första gemensamma för det var en 1a på 20kvm på Kungsholmen som Björn hyrde till ockerpris av en klasskompis. 6000:- i månaden för 20kvm. Det är ju helt sjukt. Då fick han ändå 500:- i rabatt.

I vilket fall som helst så sitter jag här hemma nu och funderar på vad jag skall ta tag i. Flyttgubbarna kommer att packa allt åt oss på torsdag men jag vill ändå bli av med skräp samt försöka planera så att några kartonger med det absolut viktigaste blir packat av oss. Men jag orkar inte riktigt. Jag tar det imorgon istället.

Inga kommentarer: