tisdag 25 maj 2010

Home alone

Björn har dragit till Linköping och lämnat sin familj ensam hemma. Verkligen manligt.

Skämt å sido. Vi klarar oss alldeles utmärkt här - än så länge. Han åkte tidigt idag på morgonen, faktiskt nästan innan barnen var vakna och kommer hem imorgon kväll vilket betyder att jag har en natt ensam att jobba på. Det gör jag ju å andra sidan i vanliga fall också men då får jag någon timma att sova igen på morgonen när Björn går upp med barnen. Nu är det bara att stiga upp vid 6. För övrigt är det skitväder ute och vi har inget regnöverdrag till vagnen så jag vill helst inte ge mig ut heller men blöjor börjar ta slut så jag har inte så mycket att välja på.

Vi hade ju planer på att åka över till Gotland också men det verkar som att Björn kommer ta en snabbresa själv över. Vi trodde kanske att hans mamma skulle haft tid att städa ur stugan så vi hade kunnat flytta ner lite möbler och bo där men så var tyvärr inte fallet. Jag satte ner foten lite och bestämde att vi faktiskt måste sätta barnens bästa i första hand. Det blir ett himla farande fram och tillbaka eftersom stugan ligger ca 20 min från Björns föräldrars hus. Då både Polly och Dino har drabbats av lite "mamme-sjuka" dvs sitter som två frimärken på mig och Björn när det kommer nya människor är det inte aktuellt att låta farmor vara barnvakt heller. Polly måste man dessutom gå igenom ett halvt krig med varje gång man skall få henne att äta och det känns inte riktigt schysst att dumpa det på farmor. Så med andra ord så kanske vi hade kunnat vara 3-4h per dag nere i stugan vilket inte är tillräckligt. Då är det bättre att Björn åker ner själv i 2 dagar och kör järnet i typ 10-12h per dag. Så med andra ord så blir jag nog eventuellt ensam i helgen med barnen också.

Sova får man göra när man blir gammal...

Inga kommentarer: