fredag 14 maj 2010

Ändrade planer

Tanken var eventuellt att jag skulle möta upp lite Växjö vänner ikväll på restaurang Kungsholmen. Först var det menat att vi skulle göra det imorgon men sedan blev det ändrat till idag istället. Lördag hade passat mig betydligt bättre för då hade jag kunnat ta det lite lugnt med Björn hela dagen men när det istället blir en fredag kl 19 så har jag alltså i princip bara 1h på mig att göra mig iording och ta mig från oss in till stan. Att trolla bort mörka ringar under ögonen och försöka göra något åt frisyren som numera ser ut som en stor Karl-Johan svamp är inte det lättaste.. Nu fick jag ett sms att kvällen blev inställd eftersom ingen annan kunde så nu slipper jag ju fundera på hur jag skall hinna med allt ändå. Istället kommer Björn eventuellt bjuda hem lite vänner från jobbet på after work så jag skall ta tag i att städa undan här hemma lite. Och när hans vänner väl kommer är det jag som överlämnar barn och går och lägger mig en stund. Mitt nya är nämligen att försöka få lite sömn så fort det finns möjlighet. Man kan säga att jag är nere på första trappsteget i Maslows behovstrappa. Om jag bara får lite sömn och mat så är jag med ytterliggare en dag..

Inga kommentarer: