måndag 19 april 2010

SÖS 4-ever

Japp då har vi avlagt 3e besöket sen barnen föddes på SÖS. Den här gången blev det jag och Polly som åkte iväg. När klockan var runt 14 hade jag inte fått i henne en droppe av varken mjölk eller vatten. Jag försökte till och med muta med banan men icke. Vätskebrist nästa kände jag. Björn ringde Vårdguiden som i vanlig ordning sa till oss att lägga benen på ryggen och åka in med henne akut. På Vårdguiden säger de alltid att man måste åka in så fort som möjligt oavsett vad som gäller. Jag antar att de vill ha ryggen fri ifall det skulle hända något men man kan ju tycka att de inte behöver vara så stirriga utan säga att man kanske bör fundera på att åka in.

I vilket fall som helst så åkte vi in, blev snabbkollade och fick sedan en rejäl dos alvedon. Efter att den kickat in så test käkade vi lite och vips så gick det hur bra som helst att äta. Så med lite uteslutningsmetoder så kom de fram till att hon förmodligen är rätt irriterad i halsen efter 5 veckors hostning och att vi får köra med alvedon ett par dagar tills det att hon verkar kunna äta utan. Detta tog ca 5h att komma fram till.

Polly skötte sig dock som en ängel och skrattade mest hela tiden när någon skulle kolla på henne. Hon har ingen talang alls för att se eller spela sjuk och varje gång får jag säga "Hon var mycket sämre när vi åkte hemifrån".

1 kommentar:

Anna sa...

Skönt att hon är pigg iallafall. Det KAN ju vara tänder på g också..(Kajsa fick sina första när hon var tre månader o tvärvägrade att äta då)
Det där fenomenet med att dom piggnar till så fort man fått en tid på vc håller i sig..