tisdag 6 april 2010

Massiv hårförlust fortsätter

Efter dagens dusch låg det en halv peruk värdig en stor kungspudel på botten av badkaret. Det här är inte kul längre! Hur länge tappar man hår efter avslutad amning? Jag blev pålurad någon vitaminhistoria i hälsokostaffären som innehöll allt från A till Ö vitaminer + diverse andra endorfiner. Enligt hälsokosttanten så var det ingen vits att äta enbart en vitamin som var speciellt för stärkande av håret utan man skulle prompt få i sig allt annat också för att det skulle samverka. Den tanten kan ju gå och dö.

Har ni några tips på vad jag skall hälla i mig eller preparera håret med? Inte tvätta det alls? Öl? Karlssons Klister? Jag börjar få panik lite smått här. Jag orkar inte med svar som "Det gäller att äta rätt och motionera samt sova ordentligt" för det hinner jag inte med och lagom till att jag kanske får tid att sova ordentligt så är jag förmodligen redan flintskallig.

Det finns en viss risk att jag måste klippa mig i någon slags pagefrisyr. Det hade jag i 7-9 an. För de lyckligt lottade som kommer ihåg hur jag såg ut på skolkortet i 8an så lovar jag att det inte skall upprepas igen. För er andra som inte vet kan jag ju säga att ledmotivet till frisyren skulle kunna vara; "Jag vill bo i en svamp annars....". Detta kort har för övrigt min mormor på sin byrå hemma för hon tycker det är sååå fint. (Note to self: Smuggla ut och bränn nästa gång det avläggs ett besök där.)

5 kommentarer:

Louise sa...

Jag tappar fortfarande mängder med hår och jag slutade amma för 1 år och 3 månader sedan...vet inte vad jag ska göra åt det...

Mattis sa...

Mitt håravfall höll på i kanske tre månader efter jag slutat amma. Trodde precis som du att jag skulle få uppleva livet som skalle-per. Tyckte det kändes retligt när jag skulle till frissan efter dessa tre månader, men hon tyckte inte det såg så farligt ut. Då hade vi fått rolla möblerna hemma dessa tre månader för att få bort allt jävla hår som lossnade..... Så det finns ljus i tunneln, men tyvärr är det nog bara att vänta på det ljuset. Vitaminer my ass!! De gör allt för att utnyttja desperata människor!

Fia sa...

Om du får ett svar på denna stora gåta så vänligen dela med dig!

Anna sa...

Det enda jag kan trösta dig med är att jag fällt i fyra år nu men det finns fortfarande hår kvar på huvet.Förmodligen kommer det nya hår hela tiden för annars hade jag varit skallig för länge sen..

Jullan sa...

Jaha så det är priset man skall behöva betala för att sätta barn till världen? Inte nog med att man skall kånka runt på dem i 10 månader, klämma ut dem och sedan försöka få fason på kroppen - nä håret skall av också. Tack Gud!