fredag 9 april 2010

Kom igen Katrinplommon!

Igår testade vi på en ny smak här hemma, potatis och majsmix direkt från en barnmatsburk. Den mottogs sådär, Dino käkade på men Polly var desto mer tveksam. Sammanlagt kanske jag fick i henne två mini teskedar av det hela och ändå verkar det som att hon har blivit helt förstoppad. Lilla stackarn orkar inte äta riktigt och pressar och pressar men så kommer det ändå inget. Som tur var har jag en burk med katrinplommon hemma som jag försökt få i henne några skedar av men än så länge verkar det inte ge någon effekt.

Tanken var ju att vi skulle ta en långpromenad in till stan och fika med Björn och säga hejdå innan han beger sig iväg ut på de sju haven. Nu hinner vi inte det och Björn kommer säkert glömma bort oss och ragga upp någon 50 taggare på båten som är jätteäcklig. Eller inte men ändå.

På grund av detta äter jag en sorglig lunch bestående av ägg, vita bönor, bacon, avocado och tomat. Till efterrätt tänker jag smälla i mig Björns påskägg.

3 kommentarer:

LaVerde sa...

Har hört att en matsked messmör i vällingen ska göra susen också! Lycka till!

Fia sa...

Haha, jag skulle precis ge tipset om messmör, det funkar bra här hemma. Vi brukar inte ta så mycket riktigt, men en rejäl tesked i varje flaska håller magen i lagom trim. Katrinplommon är ju bra med, men kan lätt ge den där ketchupeffekten som man inte önskar sig i en blöja.

Sen var det där där med de sju världshaven. Skulle han inte till Åland? ;)

Jullan sa...

Katrinplommonen gjorde susen. Ca 2h efteråt brakade det till i blöjjan och efter att vi bytt århundradets fullaste så var Polly superglad och skrattade till och med för första gången!