tisdag 23 mars 2010

Sociala medier rules

Fick i dagarna nedanstående kommentar på det här gamla inlägget.

"Hej, instämmer i fatwan!
Jag beställde en soffa (Ready) den 10 januari 2010. Leverenstid: 6-8 veckor. När nio veckor gått ringde jag, men den hade förstås inte kommit, men "den är säkert på väg".
Efter tio veckor ringde jag igen. Ja, nu hade den kommit till Värmdö. Men tyvärr saknades bäddmadrasserna, upplystes jag om.
Eftersomjag väntade gäster till helgen så ville jag ändå ha soffan och transportfirman kom onsdagen den 17 mars, började montera soffan men fick ge upp: Det saknades ben och skruv.
Efer att dom gått fick jag ihop en sängplats med hjälp av bl a en bok i lämplig tjocklek ( Gunnar Brusewitz "Våra årstider") som jag kunde stötta den lutande schäslongdelen mot!
Jag ringde reklmationsavdelningen, nr fick jag leta reda på, det ville inte transportkillarna ge mig.
Nej, någon möjlighet att få transportfirman att göra en extra körning gick nog inte...men han skulle försöka.
Efter en stund ringde transportkillen och sa att han hinte hade tid komma med grejerna och montera i hop delarna, han hade "en telefonlista att följa". Nåväl, reklamationskillen på EM-möbler på Värmdö som jag ringde upp igen lovade att transportfirmanhan skulle ringa upp på måndag (22 mars).
Ingen ringde. Jag gjorde de4t i dag, tisdag, och det visade sig att den reklamtionskillen jag talat med var sjuk, så den nya reklamtionskillen lovade att transportfirman skall ringa upp.
Puh...fortsättning följer kanske. Bäddmadrasserna hade ännu inte kommit, förresten.

Min slutsats: EM-möbler har ingen kolla på leverantörerna och heller ingen koll och inflytande över transportfirman och dom saknar tydligen också ett internt överlämningsssystem. Börja förstå varför EM-möbler vill ha pengarna innan dom fullgör det dom har lovat. Bättre kundfokusering är önskvärt."

Kul att "Gunnar" förmodligen googlat EM Möbler och fått upp mitt inlägg. Företagen får passa sig helt enkelt. Eller så kanske jag skall vara mindre Sverkig innan de skickar några bulvaner på mig.

1 kommentar:

I nutid sa...

kan bara säga, har varit med om ovan inlägg till 100%, NEVER EM IGEN