måndag 19 januari 2009

Död åt EM Möbler Värmdö

Jag fortsätter min följetång över företag som förtjänar att plågas och pinas värre än Jesus på korset. Näst på tur att få en fatwa står EM Möbler i Värmdö.

Jag skall villigt erkänna att vi (läs Fi) kanske inte varit den absolut smidigaste kunden att ha att göra med men de skall ändå vara rätt nöjda med att de sålt 20 st skrivbord i ett nafs. Det är nämligen vad de gjort. Vi började fundera på nya skrivbord redan i mitten på november, men tyvärr dröjde beslutet ända till början av januari. Varför kanske jag inte skall gå in på här ifall någon faktiskt läser det här.. Vi fick dessutom ett erbjudande att få borden ihop monterade men då vi trodde att vi skulle ha tid med detta själva så tackade vi nej. Naturligtvis skulle EM ha rätt saftigt betalt för detta.

Men i alla fall så är borden nu beställda och betalda och under hela tiden har vi varit väldigt tydliga med att vi behöver ha borden den här veckan, helst förra veckan. I ca 6 dagar nu så har jag försökt att få tag på ägaren som jag tidigare haft kontakt med. Han VÄGRAR att prata med mig. Jag har ringt på hans direktnummer - inget svar. Jag har ringt på butikens nummer och bett att få prata med honom - nä han är upptagen med kund eller i telefon. Jag har mailat till honom 3 gånger - inget svar. Jag har naturligtvis också lämnat meddelande till alla jag pratat med att det är väldigt av yppersta vikt att han hör av sig omgående eftersom "vi" nu kommit på att vi nog inte alls har tid med att skruva ihop borden själva. Men icke. Han blåvägrar. De kan dessutom inte lämna något som helst besked om när borden kommer. FÖR HELVETE - BORDEN SKALL SKICKAS FRÅN JÖNKÖPING, INTE KINA! Hur svårt skall det vara att tala om ifall de ens har lämnat lagret i Jönnet?

Så ja kort och gott, har vi otur så flyttar vi på fredag utan att ha någonstans att sitta. Det kan ju bli kul.

I övrigt var de dryga på EM Skanstull när jag och Björn köpte ett bord där med, alltså är det något med EM. Förutom med Kicki då som jobbar på huvudkontoret i Jönköping. Men de andra...tsss.

Svarar han inte imorgon - unleash the fu*ing fury!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Detta e ILLA!!! Vad e det för skrivbord e min fråga???
/ Kicki

Jullan sa...

Åh Kicki till min rescue.. Det är det här ATLAS skrivbordet, mörkbrunt. 20 st som är på vift någonstans antar jag..

Anonym sa...

Denna ordern är inskickad den 14 och reg av mig den 15. Skrivborden kommer till Värmdö i morgon. När gjorde ni beställningen?? Detta måste vi lösa :-)

// K

Gunnar Vagerstam sa...

Hej, instämmer i fatwan!

Jag beställde en soffa (Ready) den 10 januari 2010. Leverenstid: 6-8 veckor. När nio veckor gått ringde jag, men den hade förstås inte kommit, men "den är säkert på väg".

Efter tio veckor ringde jag igen. Ja, nu hade den kommit till Värmdö. Men tyvärr saknades bäddmadrasserna, upplystes jag om.

Eftersomjag väntade gäster till helgen så ville jag ändå ha soffan och transportfirman kom onsdagen den 17 mars, började montera soffan men fick ge upp: Det saknades ben och skruv.

Efer att dom gått fick jag ihop en sängplats med hjälp av bl a en bok i lämplig tjocklek ( Gunnar Brusewitz "Våra årstider") som jag kunde stötta den lutande schäslongdelen mot!

Jag ringde reklmationsavdelningen, nr fick jag leta reda på, det ville inte transportkillarna ge mig.

Nej, någon möjlighet att få transportfirman att göra en extra körning gick nog inte...men han skulle försöka.

Efter en stund ringde transportkillen och sa att han hinte hade tid komma med grejerna och montera i hop delarna, han hade "en telefonlista att följa". Nåväl, reklamationskillen på EM-möbler på Värmdö som jag ringde upp igen lovade att transportfirmanhan skulle ringa upp på måndag (22 mars).

Ingen ringde. Jag gjorde de4t i dag, tisdag, och det visade sig att den reklamtionskillen jag talat med var sjuk, så den nya reklamtionskillen lovade att transportfirman skall ringa upp.

Puh...fortsättning följer kanske. Bäddmadrasserna hade ännu inte kommit, förresten.

Min slutsats: EM-möbler har ingen kolla på leverantörerna och heller ingen koll och inflytande över transportfirman och dom saknar tydligen också ett internt överlämningsssystem. Börja förstå varför EM-möbler vill ha pengarna innan dom fullgör det dom har lovat. Bättre kundfokusering är önskvärt.