lördag 20 februari 2010

Va händer?

Tja vad händer? Polly vägrade sova från kl 7 idag på morgonen och fejkade magont bara för att bli upplockad. Så fort hon får vara hos någon så försvinner mystiskt nog allt gnäll. Jag och Björn har försökt dela upp natten lite så att man får sova lite mer sammanhängande. Han tar första målet vid 1-2 tiden och sköter det själv så länge ingen av bebbarna vaknar. Jag tar andra målet vid 4-5 tiden. Det har funkat rätt bra hittills och jag känner mig inte riktigt så slut.

Annars? Vi är bjudna på Björns kusins 30 års fest idag. Premiär för bebbarna på fest. Vi får se hur det går, jag är inställd på att jag kommer få åka hem ganska tidigt. Vi vet inte alls hur lokalen ser ut så det hela hänger ju på att vi kan rulla in vagnen och ställa den jämte oss så vi hör och ser dem. Det känns som de är lite små än för att kunna lämna dem ute i ett annat rum. Missionet med kvällen är också att försöka ha dem i vagnen så mycket som möjligt för att undvika eventuella maginfluensor igen. Vi får väl se hur väl det mottas av farmor, fastrar, farbröder och kusiner. Ibland är det svårt att sätta ner foten alltså..

Nästa vecka drar vi till Gotland och spikar på stugan lite. Den MÅSTE verkligen bli klar till sommaren för det funkar inte att bo hos Björns föräldrar (som visserligen har ett typ 300m2 stort hus) hela tiden heller. Det skall bli fanastiskt skönt att ha sitt eget och kunna käka frulle och annat när man vill. Men för att den skall bli klar så krävs det mycket jobb, mest från Björn men kanske lite glada hejjarop från mig också!

I övrigt så verkar Sverige vara rätt trötta på snön nu. Skyll er själva - om lite fler folk struntat i att panta sina burkar, alltid lämnat lampor på och fisit lite mer i den fria luften så hade vi haft Rio de Janeiro sambatåg i stan nu!

2 kommentarer:

Louise sa...

Axia har precis spytt här nu, tack för den Gud!
Och som den geografilärare jag är kan jag upplysa om att det enda den globala uppvärmningen kommer att göra för oss i Sverige är att låta oss få mer regn, året runt. Så, jag föredrar snön just nu!

Jullan sa...

Oh nooo - men den här gången är det nog inte vi som smittat hoppas jag!

Och OK, regn känns ju inte så kul kanske.