lördag 6 februari 2010

Med hjärtat i halsgropen

Det är nu man inser vilket ansvar man plötsligt har dragit på sig i samband med att ha blivi förälder. Naturligtvis så lyckades vi att smitta ner bebbarna med vår maginfluensa vi hade så i torsdags kväll började det stora spykalaset. De spydde och spydde och fick inte behålla någon mat alls så vid halv sex tiden på morgonen ringde vi Södersjukhuset för att få hjälp. Det hela slutade med att vi fick åka in akut, hamnade på avdelning där barnen blev sondmatade och stannade till kl 21 på kvällen. Nu är vi hemma, barnen börjar piggna till men man har ju hjärtat i halsgropen konstant.

Ibland är det inte kul att ha det yttersta ansvaret.

1 kommentar:

Laura sa...

Nä men fy vad läskigt! Förstår din oro. Tänker på er och sänder lite styrke kramar! Hoppas innerligt att de piggnar till snart, stackars små. Tänk på att Du är den bästa mamma Du kan vara till dina barn!
Det kanske inte kommer så lägligt men jag tänkte meddela dig att jag gillar din blogg och ditt skrivande och dig som person, så jag vill nominera dig till kreativ blogger. Fick nomineringen av en läsare av min blogg. Det ingår att man ska nominera 7 andra bloggar som man gillar. Och de ska sedan skicka vidare nomineringen, du hittar mer info på min blogg. Du gör precis som du vill, det finns inga som helst krav på att nominera vidare. Men jag ville nominerade dig för att du inspirerar mig!