torsdag 7 januari 2010

Julia - din TVguide i mörkret

Eftersom jag sett det mesta som visats på TV den senaste månaden tänkte jag göra er alla en tjänst och skapa en liten TV guide. Det kan ju vara för de som liksom jag går hemma med barn eller för någon som kanske har lust för att skolka från jobbet en dag och bara vara hemma.

Eftersom vi ytterst sällan är uppe och fungerar innan klockan 10.30 så börjar jag från där. Och jag går igenom morgondagens TVprogram så ni har en chans att planera.

11.00 Lätt val - Top Model omgång nr 5. Jag vet redan vem som vinner men det är inne på sluttampen nu så passa på att se det sista. Ett annat alternativ här kan vara att titta på Biggest Looser på kanal 5 men det går även på kvällen så akta så du inte måste se dubbelt.
Vad man absolut måste hålla sig ifrån är "Sjunde Himlen" kl 11.50 på kanal 5, det är den mest sugiga serien någonsin. Ett ständigt moralpredikande från en töntig amerikans familj. UNDVIK!!

13.15 Oprah. Hamnade framför ett mycket intressant program sist när hon intervjuade Whitney Houston om hennes drogberoende sist. A must see!

Mellan typ 14 och 17 är det bara skitsurt på TV. Passa på att vila upp dig alternativt gå ut och gå en sväng. Men om du är hemma och är "sjuk" så gör du bäst i att stanna inne.

17.00 Du är vad du äter. Fint program om man inte som oss just nu sitter hemma och bara myser på en massa godis och chips.

18.00 Tattoo i Ystad på SVT 24. Typ som Miami Ink... Eller inte.

19.00 Säsongsstart för Färjan!

20.00 Lets Dance! Premiär. Skall bli kul att se Elin Kling tycker jag. Stefan Sauk är dock väldigt obehaglig.

21.00 Lätt - Ett Päron till Farsa på semester i Europa. En av världshistoriens bästa filmer. Den håller dessutom på till typ 23.25 eller något så då kan du gå och lägga dig efteråt.

Efter det här går normala människor ut och festar. Vi andra går och lägger oss i en timma eller två innan nattpasset börjar.

Inga kommentarer: