fredag 15 januari 2010

Datorkrig

Vi har ett litet outtalat krig pågående här hemma, nämligen vem som skall få ha datorn. Tidigare har vi haft varsinn men en dag bestämde sig Björns dator för att krascha och ligger nu sorgsen i ett hörn tills han bestämt sig för vad han skall göra med den. Tills dess surfar vi runt på min halvkassa som börjar bli till åren. Lycka hade ju varit att kunnat köpa en ny till oss var men föräldrapenningen var visst inte så stor.

Det gäller att lägga beslag på datorn så fort som möjligt - varför tror ni att jag är uppe kl 9.36 annars? Björn tycker jag är en megafjant som bara surfar runt på massa bloggar och då i synnerhet Alex Schulmans. Han verkar hysa lite agg mot honom. Jag tycker Björn är ett ärkenöt som enbart hänger på Blocket och Hemnet. Björn kan nog varenda annons som sätts in på Blocket och framför allt så tittas det väldigt mycket på vindslägenheter på Södermalm i storleken 200m2 - trots att vi aldrig kommer att kunna köpa något sånt.

Jag funderar på att gå ut och ställa mig med en sån där insamlingsbössa i ett hörn här nere på gatan. "Stöd fattigfamilj med dagens I-landsproblem".

Inga kommentarer: