fredag 6 november 2009

Tack mamma!

Läs den här artikeln från "Fotbollsfrun".



Så, har ni läst? Jag vill bara tacka världens bästa mamma för att jag nog ALDRIG har hört henne säga något i stil med "jag är tjock", "jag behöver banta" bla bla bla under den tiden jag bott hemma. Aldrig någonsin har det kommit en pik i form av "Det där skall du nog inte äta" eller något som ens har antydit att jag inte skulle duga precis som jag är. Och vet ni, jag har aldrig någonsin haft några problem med min kropp heller. Jag skulle ljuga om jag sa att jag tycker att jag har den perfekta kroppen men jag är alldeles nöjd med den som den är. Jag vet att det finns tusen olika medier och annat där unga flickor kan få sin självinsikt totalt förstörd men det är så himla lätt att skylla på tidningar och TV istället för att själv ta tag i sitt liv.

Jag hoppas att jag aldrig kommer att bete mig på det sättet mot mina barn, kille som tjej. Och skulle jag göra det så hoppas jag att mamma/mormor kommer och tar mig rejält i örat!

Inga kommentarer: