söndag 1 november 2009

Saker vi inte gjort

Följande saker som kanske borde hänt i helgen men som aldrig hände är:
  • Något form av badrumsbygge för skötbord. Eftersom vi inte får plats med ett i badrummet så måste vi styra upp ett egenbyggt ovanför tvättmaskinen. Men att bygga med trä och annat i badrum och våtrum kräver ju lite tanke och fundering. Det har vi alltså inte gjort.

  • Vi har inte heller köpt några spjälsängar, baby-sitters eller bilbarnstolar.

  • Vi har inte köpt någon bil.

  • Vi har inte tittat mer på hur det fungerar med förldrarpenning eller satt oss in i något som har med Försäkringskassan att göra.

  • Vi har inte lämnat tillbaka böckerna på biblioteket heller.

MEN; vi har haft en mysig fredagskväll, vi har tvättat, vi har haft vänner över på middag i lördags och vi skall iväg på middag hos Helena nu idag. Det får räcka. Gott om tid att fixa det andra senare, är ju typ minst 8 veckor kvar.. Gott om tid. Verkligen.

3 kommentarer:

Sandra sa...

http://www.byboonline.se/
Kolla på den sidan. Där finns det skötbord i plåt och trä att hänga upp på väggen. Smidigt och snygga.

Lysande ögonblick! sa...

Tycker att det ni gjorde låter bättre än det ni inte gjorde. Ska jag och Lotta få komma hem till dig för lite kvällsmys någon dag eller? Kraaaam

Jullan sa...

Sandra: Ooh supernice, tack så mycket! Precis vad vi letar efter!!

Alex: Du och Lotta är välkomna precis när ni vill!! Skall jag skicka ut skriftlig inbjudan? ;) Från och med 17 november går jag hem från jobbet helt och hållet så då skall jag nog kunna hinna med att sova lite på dagen så jag se ut som ett lik när ni kommer.