fredag 30 oktober 2009

Nedräkningen kan börja

Den 17 november är tanken att jag skall jobba min sista dag. Med andra ord kan nedräkningen börja, om jag räknar med idag så är det alltså 13 dagar kvar. Det är ju lite scary. Vi har inte ens hittat en ersättare åt mig än vilket ju är ännu lite mer stressande men samtidigt känner jag att det som min ersättare skall göra i form av att ta hand om kontoret inte är någon hjärnkirurgi direkt så det borde någon annan kunna fixa så länge.

Vad jag dock behöver ta tag i är det här med om jag skall försöka få till en sjukskrivning som varar lite längre eller om jag skall börja plocka föräldrardagar. Helst vill jag ju spara så mycket dagar som möjligt så går det att vara sjukskriven verkar det ju bättre men jag antar att det förutsätter att jag egentligen skall fortsätta jobba. Är det att fuska eller? För det vill jag faktiskt inte göra, men i den här frågan känns det lite som att bidrag som bidrag, eller?

Nu kan vi ju dock börja med att klara av den här dagen.

Inga kommentarer: