torsdag 5 november 2009

Make up your mind

Kollar på nyheterna och för ungefär 178e dagen i rad så diskuteras vaccin till svininfluensan. Idag är det gnäll över att folk har fått vänta i ca 2h på att få sin spruta. Det talas om att man är orolig för att vaccinet inte skall räcka till hela svenska befolkningen och pensionärerna talar ut om sin rädsla för att bli utan. Detta är alltså samma program som för typ en vecka sedan hade stora rubriker med att det kommer bli så mycket vaccin över eftersom typ hälften av svenska befolkningen inte verkar vara intresserade av att vaccinera sig alls.

Nu tillhörde jag iofs en "riskgrupp" men när jag var nere på min lokala vårdcentral så var det inte en människa där. Inte en människa!! Nu vet jag att det kanske inte existerar sånt där vårdval eller vad det heter i andra städer men om man nu får veta att det kommer att börja vaccineras en tisdag kl 10 så behöver man ju inte vara Einstein för att räkna ut att det kanske kommer vara lite körigt då, vad sägs om att istället gå dit en torsdag eftermiddag?

Och varför envisas media med att vara för ena dagen och emot andra? De skrämmer ju bara upp människor. Låt alla bestämma själva vad de skall göra. Hade jag inte varit gravid så hade jag nog inte vaccinerat mig alls tror jag men det är ju som sagt var upp till var och en att bestämma det. Inte media.

Inga kommentarer: