tisdag 17 november 2009

Luftslottet som sprängdes

Ja va ska man säga.. Alltså boken är ju bättre, det är bara så och det går inte att diskutera. Filmen blir rätt hattig fram och tillbaka, vissa personer förekommer knappt alls och vissa handlingar som jag ändå tyckte var rätt viktiga för historien är helt uteslutna ur filmen. Det blir rätt tvära kast fram och tillbaka, en massa namn nämns och en massa olika omgivningar visas men man får liksom ingen förklaring direkt till vem som är vem. Betyget blir en svag 3a.

Nu låter det som bara gnäll från min sida och därför skall jag passa på att bara gnälla liiiite till. Biografen var ungefär 45 grader varm innan filmen ens har börjat. Det fanns iofs gratis godis och dricka men det väger faktiskt inte upp. Dessutom verkade maskinisten ha en av sina sämre dagar för 2ggr blev det stopp i filmen och en gång lät det som att de pratade med Skurt röst i typ 5 min.

Men jag vill ju ändå förstås passa på att tacka så hjärtligt för att jag fick hänga på. Vem vet när jag kan gå på bio nästa gång igen?

1 kommentar:

Sandra sa...

Det hade varit bättre om du varit hemma och suttit bänkad framför Paradise klockan 22 istället :)