lördag 14 november 2009

Hör jag dåligt?

Tvingade till mig att få titta på Idol igår efter en lång och hård vecka på jobbet. Till det var det naturligtvis fredagsmys med taccos men jag orkade inte äta särskilt mycket alls eftersom hela min magsäck verkar vara ihopklämd totalt. Lite choklad gick det dock ner...

I vilket fall som helst så tyckte jag att rätt person åkte ut ur Idol för det lät verkligen inte bra. Eddie sjöng rätt falskt, osäkert och bara allmänt alldagligt - ungefär som vem som helst inte som en top 6 i vad som skall vara typ Sveriges bästa sångare. Men vad säger juryn när han är klar? "Jättebra, du känns väldigt säker på scenen" och i princip öser superlativ över honom. Hör jag så fel? Har vi så dåligt ljud hemma på TV:n? Sen kommer hon Reza och slaktar allt motstånd helt och hållet men vad fick hon? "Nja det här var ju inte så bra.." bla bla bla. Herregud. Laila Bagge, vilken känd grupp eller sångare är det hon har fått fram sa ni? Ulf Ekberg, kungen av mimandet? Mina nerver. Men lik förbannat kommer jag ju säkerligen sitta bänkad nästa fredag också.

Inga kommentarer: