söndag 22 november 2009

Hemma igen

Eller hemma. Jo hemma - i Stockholm. Även om Jönnet kanske alltid kommer vara stället man "åker hem till". Jag har haft ett par riktigt vilsamma dagar och blivit rejält bortskämd av både mamma/pappa samt Jonas/Sassa- tack tack för det. Mille skötte sig och var på sitt allra bästa humör så nu tycker jag det är OK att få barn igen.

Själv mår jag bra, märker ju att saker och ting är lite jobbigare och att man blir trött ganska fort men nu skall jag försöka ta det riktigt lugnt i veckan. Har möte med barnmorskan på tisdag så vi får väl se om blodtrycket har sjunkit lite tills dess. Jag har börjat samla på mig så sjukt mycket vatten. Om jag inte använder stödstrumpor eller har gått omkring hela dagen så är benen och fötterna gigantiska. Och då menar jag verkligen gigantiska och helt jämntjocka. Å andra sidan är det väl rätt bra att det bara är vatten för det kan ju lite snabbt kissas ut efteråt, hellre det än att jag bara hade blivit tjock. Mitt mål med veckan är att försöka komma ut och gå på några småpromenader varje dag istället för en lång.

I övrigt så är nu en barnsäng inhandlad från IKEA. Vi började med en eftersom de kan sova i samma de första tre månaderna och vi inte riktigt har bestämt än vad som kommer hända med vårt sovrum. Skall det förbli "vårt" eller "deras"? Nu är det bara att vänta på att Byggare-Bob kommer hem från Gotland och kan skruva ihop sängen också. Och kramas på mig lite med förstås.

2 kommentarer:

Loulou sa...

Jag har också en Byggare-Bob ju! Har du kollat in min blogg?? Jag har en massa förslag på vad du kan hitta på och förbereda med...men du kanske är trött på alla tips??

Jullan sa...

Jaaa jag har sett, fantastisk som vanligt!

Och nej, ge mig tips i massor - om det inte handlar om att börja spela någon revy. ;)