söndag 22 november 2009

Första veckan som "ledig"

Ja imorgon känns det mer som att det officiellt faktiskt är min första vecka som ledig. Eller ledig och ledig - sjukskriven. Det är liksom inte så att man orkar med att göra precis vad som helst. Numera är jag glad om jag orkar stå upp i 5 min och kanske ta en liten promenad utan att dö av trötthet. Men i alla fall så känner jag att jag måste aktivera mig med något nu om jag bara skall gå hemma, om inte annat för att stackars Björn inte skall bli totalt mailterroriserad.

Så här är lite grejer som jag tänkte göra, har ni några fler förslag?

  • Tvätta
  • Skriva ett förlossningsbrev till SÖS där jag undanbeder mig glada hejjarop från någon hurtig sköterska
  • Gå minst 2 korta promenader varje dag
  • Göra korvstroganoff - för jag är sugen på just det
  • Lära mig baka bullar?
  • Julpynta
  • Städa innan julpyntningen
  • Inhandla diverse nödvändiga grejer till eventuell nedkomst
  • Packa en förlossningsväska
  • Hänga med barnmorskan
  • Städa i garderoben
  • Låtsas göra upp ett träningsschema som jag kan följa när bebbarna är ute - stor risk för misslyckande här
  • Ev åka och hämta Björn i Nynäshamn imorgon

Inga kommentarer: