måndag 19 oktober 2009

Säga vad man vill

Man måste ju nästan ta och beundra dem som orkar gå fuska med sjukkassa och sånt. Jag har hållt på i typ mer än tre veckor nu sen jag gick ner på 75% med att försöka få till det med alla papper och annat som skall lämnas in. Det börjar med att du först måste få till en träff med en doktor som skriver ett förhoppningsvis tillräckligt bra intyg. Det gjorde min läkare, det låter som att jag skall dö vilken minut som helst enligt honom. Men strunt i det, detta skall skickas in till F-kassan direkt trots att de första 14 dagarna betalas av din arbetsgivare. Arbetsgivaren skall sedan i sin tur skicka in papper den 15e dagen och säga att det nu är dags för staten att betala. F-kassan skall sedan ta emot det här pappret, leta reda på det tidigare insända läkarintyget och sedan skicka tillbaka ytterliggare ett papper som jag skall fylla i. Det pappret är fullt med frågor och jag antar att det gäller att formulera sig bra för att det här skall gå igenom. Jag vet inte om det här betyder slutet och att allt är klart efter det här men jag utgår ifrån att det är minst 4 papper till som skall fyllas i. Med andra ord så har jag väldigt svårt att se att alla pengar skulle komma in lagom till fredag..

Inga kommentarer: