onsdag 7 oktober 2009

Komplimang?

Idag när jag går av tunnelbanan i Hammarbyhöjden för att fixa till lägenheten som vår nyanställda skall bo i så hamnar jag bakom två tjejer i 30+ åldern som går med varsin starkcider i handen. Klockan är för övrigt då någonstans runt 11.30. Råkar höra en del av deras konversation som kort och gott får dem att framstå som om de faktiskt var prostituerade. Det handlade mycket om att "använda gummi" "inte låta dem komma i" "om de ville köra utan att passa sig när det var dags" etc. Needless to say så kan man väl beskriva deras utseende som white trash på högsta nivå.

Jag passerar dem efter ett tag men när jag gått förbi med ca 2m så får jag ett;
"-Öh tjejen, stanna.."
Ok. Jag vill verkligen inte hamna i någon diskussion med dessa trevliga damer men inser att jag med min hydda knappast kan springa därifrån. Så jag vänder mig om och får höra;
"- Vart har du köpt dina jeans? Det är det snyggaste jag någonsin har sett"

Med tanke på att jag har svår klädnojja numera varje morgon så när någon kommenterar ens utseende i positiva ordalag blir man naturligtvis glad, men att få det av dessa damer.. Jag kan liksom inte bestämma mig för ifall det är något bra eller inte.

Inga kommentarer: