torsdag 22 oktober 2009

Jag har blivit väldigt vuxen

Igår fick jag och Björn på en härlig Fråga Olle dokumentär som handlade om att ungdomar verkar glömma bort att skydda sig helt så fort de åker utanför Sveriges gränser. Vi fick följa ett gäng bartenders och inkastare som jobbade i Sunny Beach, Bulgarien. Där nere var det "så jävla coolt för alla ligger liksom med alla och det är skitcoolt, och man gör vad man vill här nere och det är skitcoolt och vad som händer här nere stannar här nere och det är också skitcoolt". Eller inte. Jag hoppas inte att de var speciellt nöjda med att det här visades på TV så här 3 månader efteråt. Kontentan var ungefär att de diskuterade vem som var coolast, den som tog med sig kondom eller den som sket i det. Den som struntade i skydd var absolut coolast och dessutom var ju klamydia liksom inget farligt för det kan man ju ta tabletter emot. Jag hoppas personligen att de alla får herpes och går omkring med det i resten av sina liv. Åh och sen glömde jag, två av tjejerna var från Nässjö - mina nerver.

Frågor som kom upp igår var:
- Varför är tjejer så fantastiskt grova och snuskiga så fort de får i sig lite dricka? Vi snackar liksom riktigt äckliga i form av apfulla, skall visa sig nakna överallt och gärna skrika "knulla knulla knulla" så ofta som möjligt.
- Varför tycker killar att tjejerna är slampor om de har med sig en kondom?
- Varför är det alltid någon idiot som har en svensk landslagströja på sig?
- Varför måste killar alltid köra "bira bira bira - bärs bärs bärs"?
- Varför stod de där stackars bulgarerna och låtsades att de tyckte att svenskarna var sååå trevliga? Vi kan ju lägga ner det där snacket med att "Britterna är ju värst utomlands" för så är det ju uppenbarligen inte.

Jag blev i alla fall väldigt vuxen och bestämde på plats att våra barn inte skall få åka utomlands förrän de är 24.

Inga kommentarer: