måndag 26 oktober 2009

Dödstrött

Efter en helg med typ 120 mils bilkörning så blir man ju lätt lite trött. Den där extra timman som skulle infalla igår försvann helt och hållet på något sätt och jag känner mig helt slut idag. Men nu över till det roliga - ULLARED. Vi bestämde oss för att åka direkt på fredagen så vi hade allt bilkörande klart och helgen ledig. Kom fram vid typ halv fem och gick bara raka vägen in, ingen kö och inga problem att hitta p-plats. Jag tog en jätterolig bild på Björn när han ungefär 20 m innanför dörren får ett spel på en tant som bara trängde sig förbi med sin kundvagn men eftersom han inte vill att jag skall lägga upp några bevis på att han varit där så får jag avhålla mig det. I vilket fall som helst så lyckades vi på 2h bränna typ 3000:- vilket får räknas som en rätt bra takt. Hade vi vetat könen på barnen hade det varit lite enklare eftersom det var väldigt stereotypt i form av blått eller rosa som gällde på precis allt - förutom de kläderna vi hittade som var beiga. Våra barn kommer alltså mest att vara beiga. Men utöver kläder så handlade vi åkpåsar till barnvagenen, amningskudde, typ 15 olika barnplagg, grejer till skötbordet (som vi inte har än), lite grejer till köket, en kaffekokare, en vattenkokare, Björn köpte två paket med fryspåsar och lite annat smått och gott.

Efter det åkte vi hem och drabbade Jonas, Sassa, Noel och Mille. Mycket trevligt att få lite tid tillsammans med dem och för en gångs skull så hade vi inte särskilt mycket inplanerat förutom det obligatoriska mormor besöket. Lilla Mille var ju fantastiskt söt när han inte skrek och spydde vilket inträffade lite då och då. Jag har ett svagt minne av att jag vaknade mitt i natten av att han skrek och att Björn vaknade till också och sa "Nä Björn jag tror inte jag vill det här längre". Haha precis som om vi skulle kunna ångra oss nu. I vilket fall som helst så är det ju bara bra att få en liten inblick i hur det faktiskt kan se ut och att mina dagdrömmar om att kunna sova hela natten förmodligen inte kommer att existera. Björn som har en lite mer verklighetstrogen uppfattning är ju dock världens bästa stöd eftersom hans ständiga kommentar är "Det fixar sig, vi kommer lösa det kanon". Eh..ok.

(Böna muntrar upp trött och hängig Julle.. som för övrigt vill tillägga att det INTE är en finne ovanför ögonbrynet utan någon hormongrej som skall brännas bort på SÖS så fort de får lite fart och ger mig en tid)

Inga kommentarer: