torsdag 10 september 2009

Que?

"Se till att gå hem i tid från jobbet så att du hinner med att frysa in mat och göra matlådor - det kommer du inte hinna efteråt" - barnmorska ger råd inför tvillingfödsel

Ehhh..ok.
Men på tal om det här med att gå hem tidigare från jobbet. Jag har hela tiden hållt fast vid att jag skall jobba så länge jag bara orkar för jag vet att det kommer gå mig på nerverna att bara ligga hemma och inte göra något. Men efter att ha läst lite så verkar det som att de helst vill att man skall sjukskriva sig från v 25 med tanke på att efter v 33 kan barnen tydligen komma lite precis när som. Och innan dess också för den delen.. Jag har insett att det kanske inte handlar om vad JAG vill i den här frågan utan att jag måste gå ner i tid för att vara säker på att bebbarna skall stanna kvar så länge som möjligt i magen. Det är ju inte kul att få ut två små russin i v 30 som knappt kan andas själva och som måste ligga kvar på sjukhuset hur länge som helst. Så min tanke är att jag skall gå ner till typ 75% eller kanske tom 50% efter v 25 för att vara på den säkra sidan. Sen får jag väl sitta och äta choklad och bara bli tjock. Alternativt göra de där förbannade matlådorna då.

Inga kommentarer: