måndag 14 september 2009

Besviken

Hade verkligen sett fram emot att följa den nya kriminalserien på TV4 baserade på Marie Jungstedts böcker om Gotland. Vi har läst alla och det är faktiskt rätt kul när man känner igen precis vilka platser hon pratar om. Att jag sedan lyckas bli uppskrämd och helst inte vill vara ensam någonstans på Gotland kanske är mindre positivt men hur stor är chansen att det skulle hända så mycket saker på en liten ö liksom? Ungefär som de där "Morden i Midsommer"..

Men det jag skulle säga att serien igår var ju något av det sämsta, eller för att härma Björn, dåligaste vi någonsin har sett. För det första så var ju i stort sett hela Sveriges skådiselit med så man kan ju tänka att produktionen säkert var rätt påkostad men kan man inte då satsa lite mer på innehållet? Replikerna var fantastiskt dåliga och ännu sämre var ju att ljudet låg konstant 2 sekunder efter. Det såg mest ut som en tysk serie som vi sedan valt att dubba om till svenska. Rösterna lät inte ens som de riktiga rösterna på de skådespelarna man kände igen. Very dissapointed!!!



Nu hoppas jag på skärpning till nästa söndag.

1 kommentar:

Sandra sa...

Så kände jag med. Men det är dubbat tyvärr på ganska många röster så jag kollade inte ens klart. Så det lär inte bli några fler söndagar framför 4an kl 21.