tisdag 8 september 2009

Barnvagn - check

Tillbaka från en mycket trevlig helg i Jönnet. Bröllopet var alldeles fantastiskt och vi är så himla glada att vi fick vara med och dela den dagen med Soffa och Pat. De var superfina i sina kläder och festen efteråt var alldeles strålande. Jag vill dock inte lämna ut alldeles för mycket info eftersom det inte är min sak att berätta detaljer och annat om det här.

I övrigt hann jag som sagt var med att bli faster vilket naturligtvis är helt fantastiskt. Noel var också mycket glad och upphetsad i ca 3 minuter när vi berättade att han skulle bli storebror. Dock är det ju inte så konstigt, hur skall han kunna fatta något innan han får se? Vi fick nämligen inte komma upp till sjukhuset due to svininfluensan så jag har bara sett kort på det lilla underverket.

Dagarna i Jönköping spenderades annars på följande sätt: äta, äta, vila och äta. Härligt.

Vi har dessutom hunnit köpa en barnvagn. Var och tittade med mamma och pappa i söndags i de två affärerna som erbjuds i Jönnet. Efter lite diskussioner fram och tillbaka kom vi fram till att en BabyTravel skulle bli alldeles utmärkt för oss. Det är Babyproffsens egna märke och höll utöver Stockholmsmåtten dessutom en väldigt smidig svängradie och annat. Naturligtvis hade det varit superkul att kunna välja på fler än 4 färger men att betala typ 7000:- mer för en Urban Jungle (skulle hamna på 14 000:- med allt vi behövde för två barn) kändes inte helt motiverande. Eftersom vi behöver köpa så mycket dubbelt av allt ändå och dessutom så behöver vi köpa en bil så just nu finns det rätt mycket andra hål att stoppa pengarna i. Det här kommer dock bli skitbra tror jag, den var supersmidig att fälla ihop och verkade ha rejäla hjul och sånt. Jag gjorde sparktestet på hjulet som man gör med bilar. Det höll.

Nästa projekt nu är att ta tag i lite såna här kurser och sånt. Dessutom skall vi lägga och kolla på DVD:n om tvillingar som vi fick hem idag från Tvillingklubben - vår nya bästa klubb. Mina nerver...

3 kommentarer:

ALVA.B sa...

MKT bra köp, efter att har gått igenom 2 märkesvagnar med 2 reklamationer. Blev det en babytravel & jag har varit supernöjd!

Jullan sa...

Skönt att höra, vi kände att det fanns så mycket annat vi hellre lägger pengar på!

I nutid sa...

Superbra köp, vi var SÅÅÅÅÅ nöjda, kanske har vi lite vagnsängkläder, ska rota rota