söndag 16 augusti 2009

Mobilhelvete

Jag har en Nokia. Typ en sån där slidemodell som jag inte kan numret på, eller rättare sagt aldrig engagerat mig i att ta reda på. I vilket fall som helst är den knappt 1½ år gammal vilket visserligen är samma sak som fossil men jag kan väl ändå tycka att den fortfarande borde fungera.

Baksidan av telefonen är gjord i något halt material vilket har gjort att jag mer än en gång har tappat den i marken/golvet/stentrappan på jobbet. Så av förklarliga skäl kanske telefonen är lite sliten men nu slänger jag den snart i papperskorgen för alltid. Det har blivit något slags glapp i minnet på telefonen för oavsett vilken signal, bakgrundsbild eller annan specialinställning jag gör så räcker det numera med att jag tittar på telefonen så ställer den om till ursprungsinställningarna direkt. Nu har dessutom headsetet lagt av för andra gången i ordningen.

Min fråga är nu; skall jag orka engagera mig i att gå och gnälla hos Phonehouse, lämna in och få en askass telefon i 3 veckor medan de lagar, betala en eventuell avgift för felet och sen ändå få lämna in den om typ några månader igen? Eller skall jag bara agera så som jag alltid gör, inte orka tjafsa och köpa något nytt?

Inga kommentarer: