tisdag 25 augusti 2009

Fat ass

Imorgon skall vi till barnmorskan igen för andra gången. Hon vet inte om att vi väntar tvillingar än eftersom ultraljudet görs på annan plats så det kan ju bli intressant. Vi har väl ungefär tusen frågor till henne så vi får se hur hon styr upp det här. Tydligen blir det ju lite fler besök för oss nu och när vi dessutom måste bestämma sjukhus redan nu kan det ju bli lite svårt med tanke på att vi inte alls vet hur de har tänkt att komma ut. Mycket hänger tydligen på hur första babyn ligger i magen – rumpan först = kejsarsnitt. Men det kan säkert ändras fram tills det blir dags. De stökar runt rätt mycket i magen nu känns det som och igår när jag låg och tittade på TV på kvällen så stod magen konstant till höger så då trängdes de väl där båda två.

Imorgon kommer också en annan dom, nämligen när man ställer sig på vågen för att se exakt vad som har hänt där. Naturligtvis har jag gått upp i vikt och det är inget jag är rädd för eller tycker är konstigt på något sätt. Däremot är det ju inte så himla kul om all vikt sätter sig i en dubbelhaka, gäddhäng på armar eller annat. Det får gärna vara koncentrerat till magen och försvinna i samma sekund som barnen kommer ut. Tydligen går man upp runt 20 kg med tvillingar. Det skall vi nog försöka undvika tror jag. Hittills kommer jag fortfarande i alla byxor ben och lår-mässigt men det går ju inte knäppa alls. Detta har jag skyllt på magen fram tills jag fick syn på min röv i spegeln på hissen upp till jobbet. Its gigantic! Så nu vet jag vart jag har lagt de där extrakilona någonstans – på det lättaste stället att träna bort dem. NOT.

1 kommentar:

Tina sa...

Själv hade jag som mål att bara gå upp 10 kg när alva låg i magen. Men icke... 18 stannade vågen på & då kan jag säga att jag tränade till 1 månad innan hon dunsade ut... Vet inte rikigt varför det blev så mkt, iof var hon stor... Kilona fördelade sig rätt så väl men mest på magen som gigantisk! Hoppas det går bra imon & skit i vågen den e TRÅKIG du kommer ändå bli av med dom sen =)