tisdag 4 augusti 2009

Donera en cykel någon?

Jag har nu börjat mitt nya liv med att cykla betydligt längre och upp för fler backar än någonsin tidigare i Sthlm. Enligt Björn borde sträckan ta max 20 min men jag rullar in på drygt 30 så det är slut på sovmornar för min del.. Det resulterade också i en grym träningsvärk i vaderna.

Nu till problemet, och nej för en gångs skull tänker jag inte gnälla på alla idioter i trafiken för det tänker jag spara till ett annat inlägg. Däremot verkar det som att min Biltema cruiser inte riktigt är gjord för att cykla i snabbare fart än just cruising farten. Det finns inga växlar på vilket gör att jag trampar på som en idiot i 50 m – rullar i ca 10 m – trampar på i 50 m osv osv. Eftersom jag tidigare ondgjort mig över de som vägrar trampa på något annat än 1ans växel så att de håller på att studsa av cykeln så vill jag gärna inte göra samma sak själv. Därför behöver jag nu en ny cykel med växlar. Det räcker med 3 eller något, ingen sån där häftig mountainbike historia. Sen vill jag ha en cykelkorg också eftersom jag blir helt snebelastad av min väska och snygga ryggsäckar är det dåligt om.

Så? Vem vill donera en cykel åt mig? Gärna fungerande.

Inga kommentarer: