tisdag 23 juni 2009

Vilse i pannkakan

Lägenheten var över förväntan godkänd. Väldigt mysig och sådär typiskt "Gamla Stanig" med stora tjocka pelare och grova träplankor till golv och tak. Enda jiddret med lägenheten är ju att ta sig dit och därifrån. Den ligger på Prästgatan som är en parallellgata till Västra Långgatan - en gata man gärna vill undvika. Dessutom är det uppför vart man än ska också så idag på morgonen när jag skulle försöka hitta smidigaste vägen ut till Skeppsbron tog det ett rätt bra tag innan jag överhuvudtaget hade någon koll på vart jag var eller vart jag befann mig.

Det enda problemet nu är att det bara finns en nyckel till lägenheten så på något sätt måste vi få till det här med överlämning och sånt, men det löser väl sig. Eller så kanske vi borde göra en kopia så vi kan komma och gå som vi vill?

Inga kommentarer: