tisdag 23 juni 2009

Ny bank

Har varit på bankmöte idag på lunchen gällande den nya lägenheten. Helt plötsligt sitter jag med lån på typ 1.2 meloner. Hm.. Utöver det så var det en himla massa snack om räntor, olika bindningstider, basbelopp, personallån etc som jag helt enkelt kopplade bort efter ett tag. Det var så fint väder ute så jag ägnade mig åt att titta ut genom fönstret lite och filosofera över exakt vad NK kunde tänkas ha på sin REA de skyltar med.

I alla fall så kom vi fram till att det kanske skulle vara smidigare om jag bytte bank till Swedbank där vi har alla lånen. Björn har aldrig försökt övertala mig att byta så jag har liksom hängt kvar vid mitt gamla Nordea som en disktrasa. Nu kan jag inte tänka mig att de lär gråta floder över att jag bytt bank eftersom jag knappast tillhör deras big-shots men det blir ju ändå lite meck med att fixa med alla autogiro, lägga upp nya konton och sånt.

Konstigt nog så känns det här med att byta bank som ett mycket större beslut än att ta själva banklånet eller tex förlova sig. Är inte det märkligt? Tänk så kommer jag inte fatta hur jag loggar in? Eller så tror jag att jag har betalt en räkning fast jag inte alls har det? Eller så kommer jag inte få ihop det med nya konton och ”alla” mina besparingar försvinner?

Får nog be Björn ha en nybörjarkurs med mig helt enkelt.

Inga kommentarer: