tisdag 16 juni 2009

Efter regn kommer solsken

Efter en veckas ihärdigt regnande i Sthlm så bröt då ändå solen igenom. Någon värme är ju inte att tala om, jag går fortfarande och huttrar i min skinnjacka men det är åtminstone bättre än att frysa och vara blöt.

Jag firade solen med att jobba hela dagen och sen sitta och vänta på en mupp som skulle hämta lite gardiner som vi sålt från kontoret på Blocket. Men när jag kom hem kände jag att det inte räckte utan bestämde mig för att ge mig ut och gå en sväng runt Djurgården. Finns någon sån där Hälsostig som är 7km som jag tänkte skulle vara ett alldeles utmärkt spår. Tyvärr gjorde jag misstaget att dricka två stora glas vatten innan jag gick vilket naturligtvis resulterade i att jag blev kissenödig efter 1km. Jaha - som kille är det ju bara att slänga ut den men som tjej vill man kanske vara lite mer skyddad. Så jag ägnade ytterliggare en kilometer till att hoppas på att det skulle dyka upp ett café eller en restaurang men icke. Då fick jag gå över till plan B - kissa i naturen. Jag är jättedålig på att kissa ute och då menar jag av fler anledningar. Jag tycker det är obehagligt, jag får för mig att fästingar skall hoppa på mig och framför allt så kan det ju alltid hända en olycka i form av att man kissar på byxbenet eller något. Men till slut kunde jag inte hålla mig längre utan gick upp i en liten dunge där det också stod en traktor. Perfekt ställe och jag klarade mig alldeles utmärkt också. Hurra!

Nu är jag hemma igen och börjar fundera på om det kanske var ett litet misstag att gå på en sån superpromenad när jag inte använt mina joggingskor på typ en månad. Vi får väl se imorgon exakt hur stel jag är..

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag vet inte om den aktuella rubriken är extremt! genomtänkt (regn>solsken) eller om det bara är jag som har gjort en oproper association?!

hur som helst, happy midsummer!

/D.

Jullan sa...

Haha efter regn kommer solsken är ju en klassiker från filmen "torsk på tallin". Och om du syftar på något annat så är det du som tänker dirty som vanligt!