torsdag 11 juni 2009

Dålig uppdatering

Jag vet. Jag har inte tid bara. Sitter och kämpar lite med våra Twitter konton här på jobbet. Vi har två olika, ett "corporate" och ett lite mer lattjolajbans. Någon som har förstått storheten i det här med Twitter? Fine jag köper att man kanske är intresserad av att följa någon kändis, typ Oprah Winfrey eller något men vem är intresserad av att läsa ifall Svenne-Banan har tagit sig en kaffe?

Å andra sidan kanske jag inte skall säga något som ägnar mig åt shameless-selfpromotion här med en blogg..

Jaja dagens tanke bara. Twittrar du?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Enl min mening har Twitter skakat om journalistiken och gett nyhetsmedian ett nytt ansikte.

I den över-informerade nyhetsvärlden börjar trenden mer och mer gå mot korta, slagkraftiga, precisa inlägg, som Twitter i hög grad motsvarar.

Många företag adapterar denna trend. Istället för att ha långrandiga beskrivningar på verksamheten kör exempelvis Exportrådet - "We make it easier for Swedish companies to grow internationally" och Google - "Access to the world's information in one click."

Bra va?

/D

Jullan sa...

Ja som företag kan jag förstå poängen. Det jag vänder mig mot är mest vanliga privatpersoner liksom.. Känns det inte lite nördigt?