tisdag 30 juni 2009

Allsång på Skansen

Fick förfrågan av kusin Helena att följa med på Allsång på Skansen ikväll. Det tar ju emot men det kanske är en sån grej som man faktiskt måste ha gjort när man bor här? Nu är ju vädret trevligt och fint så det kan ju vara en fin anledning till att åka dit, sätta sig på en filt och käka en glass. Det blir dock inget med att köa som galningar från klockan 07 som alla andra verkar göra utan vi tar det efter jobbet och så får vi ta de platserna vi får.

Så i princip är jag helt övertalad MEN det är ju ett litet aber – artisterna. Inga stora artister direkt, Malena Erman, A Camp (visserligen med en del Jönnet inslag), Lisa Ekdahl, Mia och Klara. Sen ser jag ett annat namn som genast får mig att fundera ifall det här är vad jag skall göra av min kväll – JOHAN PALM. Den fula lila lintotten som jag massakerade totalt under hans Idolmedverkan och sedan blev påhoppad av diverse små snorungar som minsann undrade hur bra jag skulle sjunga själv. Det fanns ju dock en väsentlig skillnad och det är ju att jag inte under några omständigheter hade ställt upp i Idol, åtminstone inte med en sångröst i hans kaliber.

Jag får nu ta mig en funderare ifall det är värt att gå ikväll, jag vill ju trots allt behålla mina trumhinnor fungerande.


Inga kommentarer: