söndag 10 maj 2009

The Weekend

Jaha så var den här helgen slut snart också. Det är ju fan att det skall gå så fort..
Har i alla fall hunnit med en del trevligt men som vanligt blir våra helgen alltid tajkon och fyllda av saker att göra när man egentligen kanske bara borde unna sig att vara ledig.

I fredags mötte vi i alla fall upp Eva och Dahuang tillsammans med vänner på Ljunggrens terass. Jättekul och trevligt att få träffa dem igen, Dahuang jobbar på exportrådet i Taipei och är därför inte hemma särskilt ofta. Vi satt så länge vi mäktade med innan vi förfrös helt, sen drog jag och B hem. Jag har inte haft någon större matlust efter min lilla spyhistoria i början på veckan så jag kände mig lite matt och trött. Björn fick så vänligt bara följa med. :)

I lördags var det gårdsstädning i huset. Otroligt surt och jag gjorde mitt bästa för att varken verka eller synas, vilket gick rätt bra. Vi hade dessutom prickat in en tvättid under städningen så det var bara att smyga ifrån lite då och då. Sedan var tanken att vi skulle åkt ut på 40 års kalas till Björns kusin i Österskär - långt norr om Stockholm. Vi skulle varit där vid 1. Vid 1 lämnar vi Hornstull för att åka in till stan och handla en present till henne, hennes ungar samt presenter till Millan och Åsa som jag skulle vidare till på kvällen. När vi är klara med det och åker till KTH för att ta Roslagsbanan ut så missar vi naturligtvis ett tåg och får vänta på nästa som inte går förrän 14.35. Efter lite matematik inser jag att det inte finns en chans att jag kommer att hinna ut dit, umgås och vara social eftersom jag skall vara i Skarpnäck klockan 18. Att åka till Österskär tar typ 50 min, och till Skarpnäck typ 25 från Slussen. Så jag vände och åkte hem och städade lite istället. På kvällen drog jag ut till Åsa och Millan som firade att KYD äntligen lanserats. Passa på att gå in och boka upp dem för att få lite fint i era hem!

Idag fick jag dock min slappdag. Vi har inte gjort något alls. Bara hängt hemma först, sen tagit en promenad på söder och fastnat i solen på ett fik. B har lagat delikat söndagsmiddag och jag har tagit mig en tupplur. En alldeles perfekt söndag med andra ord!!

Inga kommentarer: