onsdag 13 maj 2009

2a dagen som förlovad

Björn ligger hemma och är sjuk. Jag tror ju att det är för att spänningen har släppt men det var tydligen det dummaste han har hört. Jag tror ändå att så är fallet i alla fall.

Nu till det här med ringen. Jag är LIVRÄDD för att tappa den någonstans, nästan så rädd att jag bara vill ha den liggande i en ask så det verkligen inte kan hända något. Jag råkade säga något i stil med "på fredagar och lördagar får den bli kvar hemma" - men det misstolkade Björn som något helt annat så då får den helt enkelt hänga med. Jag är ju inte så van vid att använda smycken och definitivt inte ringar. Är det OK att tex diska med dem? Bör man ta av sig den varje gång man tvättar händerna efter ett toabesök? Skall man putsa den en gång i veckan med sån där Häxans silverputs? Hur kan man veta att den sitter tillräckligt hårt på fingret?

Jag är visst total rookie på det här området. Det enda jag vet är att jag älskar ringen redan nu och att det känns otroligt bra att se att Björn har en matchande. Fast utan sten då..

Från NY kontoret retades de mest och frågade ifall jag skulle kunna jobba mer och skriva på tangentbordet eller om det behövdes något speciellt skydd för att orka bära upp handen..

Inga kommentarer: