tisdag 14 april 2009

Statoil gör en pudel

Japp, idag laddade jag och ringde till Statoils huvudkontor för att klargöra både en, två och tre saker över vad vi tycker om deras beteende och hur de behandlar sina kunder. Fick prata med en trevlig kille som hette Peter. Peter gjorde helt rätt ifrån sig som istället för att gå in i försvarsställning sa rakt ut att han skämdes för att vi blivit behandlade på det här sättet och kunde inte ursäkta beteendet nog. Själv agerade jag ytterst moget och sa att det inte alls var en ekonomisk fråga (ljug) utan att vi inte vill att några andra skall bli drabbade av samma sak (ljug) och att vi framför allt efteråt var väldigt skakade och skärrade när vi insåg vad som kunde ha hänt (halv-ljug).

Naturligtvis ville Peter även höra fnask-Emmas version så han lovade att återkomma till mig efter att han pratat med henne. Innan dess bestämde vi dock att en rimlig kompensation borde vara att vi slapp betala för allt och att de i fortsättningen tar en titt på bilen innan de släpper iväg den från uthyrningsstället.

Efter typ 2h ringer Peter upp igen. Inte helt otippat så har Emma en liten annan version av vad som har sagts men enligt Peter spelar det ingen roll eftersom jag upplever att hon uppträtt väldigt arrogant, oproffessionellt och otrevligt. Vilket var ungefär i den ordningen jag kan ha sagt också.. Exakt vad Emma hade för historia har jag tyvärr ingen information om eftersom Peter inte vill "tråka ut mig med detta". Jag hade ju förstås gärna hört historian bara för att kunna tala om för Peter att hon är ett ärke-fnask men jag valde den bättre vägen och sa att hon kanske kände sig stressad när hon inte visste vad hon skulle göra (det vill säga jag gjorde mitt bästa för att dumförklara henne). Så nu får jag tillbaka pengarna MEN jag behöver åka ut till Skärholmen igen för att få dem insatta på mitt kort. Tydligen är det så att de inte under några omständigheter får göra det här på telefon utan det måste skötas på plats, så tyvärr måste jag ut dit igen. Är Emma där och på plats då så har jag lust för att säga både ett och annat till henne men jag kanske borde låta bli.

Stort dock av Peter att ta tag i problemet och lösa det till det bästa. Vad är 1800:- för Statoil liksom? En fis i rymden. Dock sa Peter att han skulle uppskatta om vi ansåg att saken var utagerad efter detta och att jag förhoppningsvis också skulle sprida en bra bild av Statoil som i att de ändrade sig och att de i fortsättningen kommer att göra allt i sin makt för att blidka sina kunder. Vad han inte vet är ju att jag redan berättat den här historian för minst 50 personer, inkluderat min lite för snälla tyska kollega som inte kunde säga nej när jag frågade om han ville höra värsta dramat. Tack vare Lottas och Alex länkar på Facebook finns det en ännu större chans att fler får höra om detta - men det borde Emma tänkt på innan hon mopsade upp sig.

Hälsningar från
Lill-Janne Josefsson

1 kommentar:

Anonym sa...

Mycket bra jobbat!

David vann kampen mot goliat.

puss charlottisch